Ouderavond Eerste Communie …

op … in de school van … om 20u.

Beste ouders,

Uw dochter of zoon wordt volgend jaar 8 jaar. U kan kiezen om uw kind in te schrijven voor de catechese in een voorbereidingstraject op het tweede initiatiesacrament: de eucharistie (eerste communie).

De eerste communie behoort, samen met het doopsel en het vormsel, tot wat men de drie initiatiesacramenten noemt. Dit wil zeggen dat je als nieuwe christen doorheen deze drie tekenen opgenomen wordt in de geloofsgemeenschap van de Kerk en zo in de lokale gemeenschap.

We organiseren een aantal momenten dat de kinderen samen hun geloof leren kennen onder de begeleiding van ouders en catechisten. Deze momenten worden niet meer door de scholen maar door de parochie georganiseerd.

Het is een prachtig traject waar de ontwikkeling van het kind en geloof centraal staan. Het is dan ook de bedoeling dat u als ouder samen met uw kind mee op weg gaat en aan de catechesemomenten deelneemt en deze samen voorbereidt.

De eerste communie zal plaats hebben op  zaterdag …/… .

Wilt u graag meer informatie of wilt u graag toekomstige ouders van communicanten ontmoeten en hun mening horen.
Dan nodigen wij u van harte uit voor een informatieve vergadering rond de catechesewerking op … in de school van …om …u.

Kan u die dag niet aanwezig zijn en wilt u meer weten? Stuur gerust een mail naar de verantwoordelijke … of onze pastoor : pastoor.schoten@gmail.com die u graag verder helpen.
Alvast veel succes met de voorbereidingen en geniet van een fijne zomervakantie!

• Tijd : 20:00 - 22:00 (UTC+1)
  • Locatie : School Schoten